Matnytt PINK FISH GOES TIL HOLLYWOOD

PINK FISH GOES TIL HOLLYWOOD>

PINK FISH markerer seg internasjonalt og vinner prestisjetung pris i Hollywood.

«Bocuse d’Or vinner Geir Skeie har sammen med tidligere Umoe Restaurants direktør Ronny Gjøse og skipsdesigner og investor Svein Sandvik utviklet PINK FISH, et nytt fast- casual serveringskonsept basert på norsk sjømat og bærekraftig drift. Den norske laksen er helten i menyen, og det er Geir Skeie som har utviklet alle rettene. I tillegg, er bærekraft, sporbarhet og åpenhet kjerneverdier i konseptet – og all emballasje miljøvennlig og komposterbar. Til nå har kjeden åpnet fem restauranter, i Oslo og Bergen, og åpner ytterligere to restauranter i Norge neste måned – én på Munch Brygge, Oslo, og én på Sola lufthavn, Stavanger. I tillegg til åpning i Singapore i dag.

 

 

Med ambisjoner om å bli verdens første fast-casual sjømatkjede internasjonalt, ble forrige uke en fin oppladning, da Pink Fish deltok på The Global Retail and Leisure Awards 2019, i Los Angeles, i godt selskap med store internasjonale merkevarer og prosjekter. De var nominert, og i finalen i kategorien «mest innovative mat- og drikke konsept 2019», for andre året på rad. Gleden var derfor stor da de nådde helt opp og CEO, Ronny Gjøse, kunne ta imot den prestisjetunge prisen ved Universal Studios i Hollywood.

«Å motta en så prestisjetung pris betyr utrolig mye fordi det viser at Pink Fish er et sterkt og unikt konsept, og at vi klarer å hamle opp med de store internasjonale merkevarene, samt andre unike F&B konsepter – noe som er gullverdt i ekspansjonsfasen vi nå befinner oss i. Ikke minst at hardt arbeid og dedikasjon gir resultater. Det å rendyrke norsk laks og sjømat i et fast-casual format er helt nytt og annerledes, og vi ser stor interesse og entusiasme rundt konseptet Pink Fish internasjonalt, det ser ut som vi er inne på noe svært spennende og potensielt veldig stort, sier Gjøse».

Torsdag 11. april, var det som startet som en ambisiøs visjon for tre fremoverlente gründere – en virkelighet.

Da åpner nemlig Pink Fish dørene til sin første internasjonale satsing på Jewel Changi Airport i Singapore, i tråd med den ekspansive vekststrategien, og gründerbedriftens hårete mål om å bli laks- og sjømatbransjens svar på McDonald’s.

«Sjømat er den raskest voksende proteinkilden i verden og er mye mer bærekraftig enn kjøtt, og det er en stor underutvikling innen serveringskonsepter som spesialiserer seg på sjømat. Fast-casual er det hurtigst voksende segmentet innen serveringskategoriene, tradisjonell fast food og fine dining taper markedsandeler, sier Geir Skeie».

I spektakulære omgivelser, med verdens høyeste innendørs fossefall, fordelt på 10 etasjer, hvorav fire etasjer består av frodige grøntområder, som utgjør en av de største innendørssamlingene av planter i verden, skal de servere velsmakende lakseretter til Singaporianere og internasjonale gjester.

For å ha kontroll på antall besøkende den første åpningsuken, er det i forkant lagt ut 600 000 gratisbilletter for «pre-opening». Offisiell åpning er 17.april.

«Vår restaurant på Jewel Changi Airport, blir på mange måter et utstillingsvindu for det asiatiske markedet og med et estimert antall årlig besøkende på 60 millioner, så blir det en svært travel restaurant. I tillegg får vi god erfaring med hvordan konseptet fungerer i Asia. Vi er selvsagt spente, men har forhåpninger om at dette skal bli veldig bra, sier Gjøse».

Men det blir ikke tid til å hvile på laurbærene etter hektiske uker og åpningsforberedelser i Singapore, for da går gründer-trioen en travel vår i møte. Det skal nemlig åpnes ytterligere to Pink Fish restauranter, på Munch Brygge i Oslo, og på Sola lufthavn, Stavanger i mai måned

«Vi ser frem til en travel og innholdsrik vår. Det at vi evner å vokse såpass raskt viser at skalerbarheten og systemene som vi har investert i til konseptet fungerer, og at vi klarer å håndtere både drift og vekst. Vi gleder oss til å kunne servere velsmakende lakseretter til nye gjester på tre meget spennende lokasjoner, avslutter Gjøse».