Drikke CORONA LANSERES PÅ TAPP

CORONA LANSERES PÅ TAPP >

Corona sikter mot å servere den ultimate ølopplevelsen på hundre utesteder i sommer, fra iøynefallende tappetårn og med det berømte “limeritualet” med på veien fra flaske til spesialdesignede glass.

 

I tide til årets første utepils og en gradvis utfasing av skjenkestoppen, kommer Corona på tapp til hundre norske utesteder, med eget tappetårn og spesialdesignede glass som ivaretar det berømte limeritualet.

 

Bryggeriet AB InBev er klar for å feire lysere tider sammen med bransje og forbrukere, med Corona på tapp og smaken av solskinn, lime og fritid - alt man forbinder med den ledende merkevaren i premiumsegmentet av det norske ølmarkedet. Erfaringer fra lansering i Storbritannia viser kraftig mersalg og god margin for de deltagende utestedene.

 

 

Ingen forventet at 2020 skulle utspille seg slik det gjorde. Den opprinnelige planen for Corona i Norge var konsistent vekst landet over, i butikk og i utelivet. Men vi endte opp med å overgå alle forventninger, med 30,3 prosent vekst i butikksalg ifølge tall fra Nielsen. Samtidig vet vi dette er en vekst som har kommet sammen med omkostninger for utelivet som bransje, sier Philip van der Stegen, som leder det norske kontoret til bryggerigiganten AB InBev.

 

 

Han ser tilbake på fjorårets oppsiktsvekkende vekst for Corona med blandede følelser, og føler med entreprenører i bransjen som har blitt rammet både profesjonelt og personlig av situasjonen.

 

Nettopp derfor er han glad for å stå klar med en god nyhet foran årets utepils-sesong. For etter knallsuksess under lanseringen i Storbritannia forrige vinter, blir Norge blant de fem første land i verden som får Corona på tapp.

 

 

 

Tappetårn med limeholder

I disse dager står hundre spesialdesignede tappetårn klare til å installeres på utesteder og serveringssteder rundt om i landet. Tårnet tiltrekker kundenes oppmerksomhet med et stilfullt Coronaskilt som lyser opp de saftige limefruktene som henger fra eget etui. Mens en glassrute viser forfriskende bobler i øyehøyde når det skjenkes i glasset.

 

Designet skiller seg ut fra konkurrentene med godt håndverk i robust tre og metall, fullstendig plastfritt i tråd med Coronas bærekraftige profil og engasjement mot forurensing i verdenshavene.

 

Serveringsstedene får også skreddersydde glass i ikonisk Corona-stil, med referanser til den velkjente flasken. Designet for å kunne videreføre det berømte "limeritualet, som er en integrert del av servering av Corona enten fra tap eller på flaske.

 

Ritualet signaliserer ølens forfriskende natur, samt et jevnt nivå av kvalitet fra merkevaren. For også på tapp serveres Corona aller best med en limebåt på kanten av glasset, som kunden selv kan skvise solskinnssmaken ut av.

 

 

 

 

Tallene fra lanseringen i Storbritannia snakker et tydelig språk. De aktuelle utestedene fordoblet volumet av salg av Corona, og gav ny driv og maksimert omsetning i premiumkategorien for de utvalgte utestedene.

 

Med lav, nesten ikke-eksisterende “kannibalisering” av det eksisterende flaskesalget (kun 0.2 % endring i salg, viser data Oxford Partnership Market Watch innhentet under prøveperioden).

 

Med et uteliv i Norge som er fatøldrevet, kombinert med den unike styrken og posisjonen merkevaren Corona har her til lands (98% på gjenkjennelse, og 78% på «consideration» ifølge markedsundersøkelser fra Kantar Group i 2019), kan man på alle måter snakke om et utappet potensiale.

 

I første omgang lanseres Corona Draught i begrenset omfang, som en eksklusiv og annerledes opplevelse til årets utepilssesong. Noen utvalgte aktører er alt signert, men det finnes fortsatt mulighet for interesserte utesteder til å sikre seg en plass blant de hundre første.

 

Nøkkelen er å bygge opp merkevarens posisjon på riktig måte, og sørge for at forbrukeren får opplevelsen man forventer, heller enn å fokusere på maksimalt volum fra utgangspunktet.

 

Lanseringen av Corona på tapp passer perfekt for sommerlige barer og restauranter med uteservering, lounger og takterrasser.

 

Vi ser frem til en lys sesong sammen med utelivsbransjen når restriksjonene løsner, og vi inviterer interesserte til å ta kontakt med oss for mer informasjon, sier van der Stegen fra AB InBev.

 

Målet er at alle hundre tappetårn er installert i god tid før sommersesongen. Passende nok. For verden over forbindes Corona med solskinn, friluft og fritid.Og det er liten tvil om at vår hunger etter frihet og fritid om noe vil være enda høyere enn før, når restriksjonene etter all sannsynlighet gradvis fases ut fremover.

 

Ta reiserådene, og forandringer av ferievaner, fra utenlands til innenlands. Finnes det for eksempel en mer perfekt anledning for en Corona enn midnattssol i nord?

 

Med Corona på tapp, får enda flere forbrukere tilgang til et velkjent og kjært premiumprodukt. Og anledning til å nyte det i enda flere forskjellige anledninger.

 

- Vi er klare for å feire, sammen med kunder og konsumenter. Kan det tenkes noen bedre måte å feire dette på enn en iskald Corona, i flunkende ny og innovativ form, på tapp? Vi gleder oss.

 

 

 

Om Corona

Corona er det ledende ølmerket i hjemlandet, Mexico. Corona er også det mest populære meksikanske ølet over hele verden, eksportert til mer enn 180 land. Corona Extra ble først brygget i 1925 på Cervecería Modelo i Mexico City og produseres fortsatt med stolthet i Mexico.

 

Corona er en pioner innen bryggeribransjen ved å være den første til å bruke en transparent flaske. Med “La Cerveza Mas Fina” plassert i solen på flasken, viser Corona med stolthet frem sitt boblende kvalitetsøl.

 

Hver glassflaske produseres i en glassfabrikk i Mexico, eid av merket selv. Kunstverket på flasken er malt, og fremhever engasjementet for kvalitet i emballasjen og den meksikanske arven.

 

Ingen Corona er komplett uten lime. Limeritualet gir ølet en naturlig karakter, smak og forfriskning, og er en integrert del av en opplevelse som er virkelig unik for Corona.

 

Kontakt oss

  • Tømmerbakkevei 19
    1453 Bjørnemyr

  • 958 20 667

  • hilde@appetitt.no

  • @appetitt

  • Motta vårt nyhetsbrev